Halat öltem

2010.03.15. 09:36

stokingz: 06-09-09 1419

-=Megtaláltam a fotókat, így érdemesnek tartom ezekkel kiegészítve újra publikálni ezt a remek élményt(a fotók nagyíthatók)=-

A főcím olvastán a C&R kollégák most szívükhöz kapnak, pedig igen halat öltem, nem is egyet. Rögtön kettőt. És a Márk is megtette. Elvetemült gyilkosok vagyunk, és egyáltalán nem szégyelljük magunkat! Ha lehet újra megtesszük...Olvassátok vérengzésünk történetét.

...Az úgy kezdődött, hogy már egy hete megbeszéltük Márkkal, akarommondani Tibivel, hogy megyünk pecázni. A célállomás nem volt eldöntve, de a megyünk biztos volt. Előző nap Kovácsszénája mellett döntöttünk, mert szerettük volna az utolsó pecát szép környezetben tölteni. Végül a nappali helyett éjszakai peca lett, mert már nem sok alkalom van rá. A kukoricát Márkó főzte, a peca előtt összegyűltünk, még megfőzni az aznapi specialitásunkat a kukorica málét. Hát nem sikerült túl jó. De a neve beigazolódott, miszerint ez má' nem is kása, ez "má' lé"...(Igen, kicsit fáradt vagyok.) Lényeg a lényeg, híg lett. Na sebaj, majd valamit kezdünk vele, gondoltam , de nem úgy lett.

Szóval nekiindultunk nagynehezen Szénájának, kiérve az úton egy romacsalád meredt szemekkel néz ránk, mint aki még sosem látott Tibit.

-Mit bámulnak ezek Tibikém? - Kérdezi Márk

-Mondom biztos azt, hogy mit keresünk itt, amikor már nincs éjszakai peca...-mondom viccből, de azért átsuhant az agyamon, hogy lukra futunk.

Megérkezünk a parkolóból. Kocsiból ki. Halórház megcéloz.

-Estét, éjszakai peca lesz...-Mondom

-Nem lesz...-mondja a halőr -Már nincs éjszakai se itt sem a pécsin.

Szentségelés után tovább indultunk, és útközben morfondíroztuznk hova is menjünk lógatni, mert ugye a peca nem maradhat el...FElhívtam Fehérkét, hogy ajánljon valamit a közelben. Azt mondta Bicsérdet nagyon dícsérik, és erős volt az utolsó telepítés. Ja meg süllő is van benne, Márkó kedvenc hala. Megnézzük, gondoltuk, végülis nagyjából útba is esik. Szentlőrincnél kiértünk a hatosra, majd pár kilométer után megláttuk a bicsérd táblát. Kanyar, aztán hajrá. Faluba be, a srácok elárulják hol a tó (ahol sok kocsi parkaol... ajjaj). Beálltunk a parkolóba. Halőrház és kocsma egybeépítve, részegedő emberek isszák a sört. Na sebaj, ha már itt vagyunk horgászunk. Megvettük a jegyet, kicuccoltunk. Azonnal kishalat kell fognunk, még világosban. 5 perc után tenyeres kárász jön a spiccboton, semmi egyéb. Na sebaj, ez szeletnek jó lesz, bár élővel szerettük volna, de csak megjön erre is. Gyors szerelés, világítópatron nincs, gyertya meggyújt, csalik a vízben, etetés. Egy-egy pontyos és egy-egy ragadozós bot.

stokingz: 05-09-09 2022

Nem kellett sokat várni az első halra, sajnos nekem az utolsó is volt, ám személyében egy csodaszép süllőt üdvözölhettem, körülbelül 2-2,5 kiló lehetett, nem mértem meg. Na gondoltam, ha már süllő, ebből a tóból úgyis kieszi más, kerüljön tehát az én vasárnapi asztalomra, készítsük el, Folyjon vér!

stokingz: 06-09-09 1223

Márkó fogott még egy hármas potyeszt, de más esemény nem történt, így ma inkább az elkészítés folyamatát mesélném el...
stokingz: 06-09-09 1316 Előre bevallom jómagam az improvizatív főzés híve vagyok, igyekszem gondolataim szerint elkészíteni egy ételt, csak a klasszikusokat főzöm recept szerint, vagy azt, amihez nincs lövésem sem, így aztán nem túl bonyolult ámde ízletes módon készítettem el a halat.

A pucolás és belezés után a következőket tettem a jószággal. Körülbelül két centinként irdaltam be jó mélyen hogy átvágjam a keresztszálkákat. A vágásokat és a belsejét jól kisóztam, és halas fűszerkeverékkel bekentem. Ezután a minden vágásba háziszalonna csíkot tűztem és 2-3 fokhagymaszeletet. Zsemlére ültettem, és egészben a tepsibe raktam, majd vajat tettem a tetejére, hogy ráolvadva kellemesen ropogóssá tegye. Kemencében nem mertem megkockáztatni a nemes hal elrontását, így sütőben 150 fokon kb fél óra hosszán át sütöttem, majd a végén megemeltem a hőfokot 180 ra a roppanós külső érdekében. A végeredmény mindenki által finomnak találtatott, öten körbeülve el is fogyasztottuk egy ültő helyünkben.

stokingz: 06-09-09 1410

Remélem legközelebb is lesz lehetőség egy iylen jó halételt elkészíteni, de legfőképp elfogyasztani. Bíztatok mindenkit a halfogyasztásra, hiszen tudjuk egészséges és finom is.

Stoki

Képek később, ha meglesznek :D ha nem akkor...

Szerző: TSK

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sunflowers74 2009.09.14. 23:43:14

Nem is vagytok gyilkosok! Jó kis cikk volt, és a hal is isteni lehetett!!

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2010.03.17. 09:46:48

jó kis poszt, a képek is jók lettek.
egyedül a keresztszálkákat nem értettem, de ez legyen az én bajom! :-)
az meg külön jó, hogy nem receptkönyvből főzöl hanem improvizálsz.