Nagyszombat Görcsönyben

2009.04.18. 11:54

Sokáig tartott az a fránya hideg tél, és nagyon nagy tempóban érkezett utána tavasz. Éppen ennek, és horgászat elvonási tüneteimnek köszönhetően áprilisban már 6 alkalommal mentem ki lógatni, kisebb-nagyobb sikerekkel (Duna, Kozármisleny, Görcsöny, Kővágószőlős...). Feleségem igen bölcs és okos nő, pontosan tudta hogy nem érdemes megpróbálni visszatartani ha mehetnékem van, mert akkor csak a fancsali képemet bámulhatja egész nap, és a vége úgyis peca lesz! De azért bevallom amikor Lipi barátom felhívott hogy megint menjünk, ráadásul Nagyszombaton...hááát, nem tudtam hogyan fogom beadni neki! Végül erőt vettem magamon, eléálltam és kerek-perec megmondtam hogy megyek és kész. Előre lealkudtam a dolgot magammal és megígértem hogy csak délig maradok, így belement. Legalább nem vagyok láb alatt a takarítás közben...

A tó horgászrendje szerint napkeltekor lehet kezdeni, gondoltam akkor nekünk is ott a helyünk. Az interneten utánanéztem, 6.04-kor kel a nap. Mivel tőlünk kb. 20-25 perc az út, megbeszéltünk egy 5.30-as indulást. Lipi érkezett is, pontosan mint mindig. Lelkesen idultunk útnak, optimistán, ahogy illik. Annak ellenére, hogy azt a hírt kaptuk a halőröktől hogy ívnak a pontyok, senki nem fog semmit már vagy 2 hete.

Az igazi ijedtséget inkább az a látvány okozta ami fogadott minket a tóhoz vezető út sorompójánál. 6.00-kor értünk oda, beállhattunk a 13. helyre a kocsisorban! Sosem láttam még ennyi horgászt a tavon. Persze hétvége van, ráadásul Nagyszombat!

- Ez nem lesz így jó!

- Hát nem...

A halőr kicsit elaludt, 6.15-kor nyitotta a sorompót, addigra 15 autó és benne vagy 40 pecás várta izgatottan. Saját állítása szerint ős em látott még ilyet.

Egyetlen előnyünk volt a többiekkel szemben, Lipi barátom éves tagsági jeggyel rendelkezik, ezért neki nem kellett sorban állnia a halőrnél, beiratkozott és már mentünk is. Gyorsan kellett dönteni a helyről, nem volt nagyon idő töprengeni, és azt is tudtuk, hogy ahová leülünk, onnan nincs továbbállás, mert nem lesz hely.

Átcuccoltunk a gát túloldalára, és beültünk az első helyre, a fűzfa alá. Én letettem a cuccomat a melletünk lévő helyre is (nem volt túl szép dolog), mert tudtam hogy Kiss Miklós barátunk is érkezik, csak éppen elaludt picit.

Lipi sosem a botokkal kezdi a kipakolást. Először mindig etet, mégpedig 10-15 méterre a parttól, és kizárólag áztatott takarmánykukoricát. Most is így tett. Én ezalatt (mivel nem vettem meg a napijegyemet, gondoltam a hely már megvan, a jegyet majd akkor veszem meg ha már nem kell sorbanállni) nézelődtem és arra jutottam hogy a nádas elé etetek a kisvízbe, hátha ott megjön a hal. Volt mozgás, bíztató túrások és fordulások a hajnali vizen...nincs is szívmelengetőbb ennél.

Előző este , rám nem jellemző módon, etetőkukoricát készítettem. Takarmánykukoricát megfőztem és Scopex aromával, valamint egy zacskó vaníliás cukorral ízesítettem. Mindig annyira főzöm meg a kukoricát hogy a 10%-a "kirózsásodjon", kicsit szétnyíljon, ezeket a szemeket szoktam a horogra tenni.

Amíg vártam elkezdtem én is etetni a nádelejét. 3-4 maroknyit szórtam be egész közel a parthoz. Felszereltem mindkét botot könnyű úszózásra, és mire végeztem éppen el is fogyott a sor a halőr bódéjánál. Szerencsére szinte mindenki a pakolóhoz közelebbi oldalt választotta, így kicsit nyugisabb lesz a nap...

Miközben megvettem a jegyemet, Kiss Miki is befutott. Hálálkodva elfoglalta a helyet és már dobott is be a két fenekezővel. Lipi egy fenekező (10 gr-os ólom és egy vastaghúsú horog, egy szem fűzött kukorica) és egy úszós mellett döntött.

Gyorsan szedtem a lábaimat vissza a jeggyel a kezemben. Kezdődhet.

Úgy 7 óra lehetett mire bedobtam az első horgot. (cérnára fűzött 1 szem kissé szétnyílt etetőkukorica). Nem kellett sokat várni, 7.15-kor (reggelizésközben, mikor máskor...) az egyik botom leugrott a tartóról és elindult a nádas felé. Alig tudtam elkapni. Rövid meccs a hallal, 1,5-es ponty. Mehet vissza. Alig engedtük vissza, már Lipi is szedte ki az első potykát! Úgy 2 kilós lehet, ez nem megy vissza, kantárszárra kerül. Ez jól kezdődik! Ráadásul a nap is elkezdett minket melegíteni, jó peca lesz ez!

Innen már viharosan jöttek az események. Miklós is fogott egy apróbbat, utána újra nekem volt kapásom. 2 kilós pikkelyes, ráadásul jelzett hal. Kis bólya volt erősítve a bognártüskéjére. Megnéztük, mehet vissza.

Még a merítőt mostam, már jött is a következő! Ez már komolyabban harcolt, vitte a zsínórt rendesen. Nem mertem erőltetni, mert 0,18-as előke volt fent, meg különben is élveztem ahogy a könnyű bot karikába hajlik. Rövid csata után a parton volt. 3 kilós amúr! Na ezt már nem tettem vissza, mehet a szákba. Közben persze kárászok tömegesen, hogy ne unatkozzunk. Lipinél újabb ponty, ez olyan 2,5 körüli, ez is megy a kantárra. Miklós szedcegeti a karcsikat, nekem megint ponty érkezik, de most a jobbik fajtából! 3 szem fűzött etetőkukoricára jött, kb. 3-3,5 kiló. Irány a szák. Újra elindul az úszó, bevágok és félreismerhetetlen dolog történik, a hal elindul mint a torpedó kifelé! Győzők utánatekerni. Ez amúr! Így is lett, egy hasonló koma jött mint az első, olyan 3-as féle. Mehet vissza.

Még egy potykát sikerült elejteni, kb 2 kilós fajtát, amikor a gát túloldalán megpillantottunk egy puttonyos autót. 9.30 körül járt az idő...

- Ajjaj, telepítés lesz!

- És az baj?

- Persze, ilyenkor az első 3 helyen 1,5 órára abba kell hagyni a horgászatot mindkét oldalon.

Pffff, végre egy izgalmas nap, erre ilyen korán abba kell hagyni...

Mire elkezdték a halakat beengedni a vízbe, úgy 10 óra lehetett. Innen másfél óra pihi. Ez nekem éppen azt jelentette, hogy vége a napnak, hiszen ebédre hazaígértem magam. Odébbállni nem volt lehetőség, tele a tópart. Legalább sétáljunk egyet! A botokat kivettük, és elkezdtünk körbesétálni. Rövid idő alatt kiderült hogy nagyon jó helyre ültünk reggel. Senki nem fogott rajtunk kívül pontyot addig!

Mikor visszakérdeztek hogy mi mit fogtunk, nem mertem megmondani! Csak annyit mondtaunk, hogy azért ott kicsit jobban mozog a hal...

Végül én egy 3 kilós amúrral, egy 3-as ponttyal és kb 8-10 db szép kárásszal távoztam, hogy a Nagyszombat további részét feleségemmel és kislányommal tölthessem.

Nagyon jó peca volt! Könnyű úszós készséggel, hajnalban, rezzenéstelen vizen, sok kapással...kell ennél több? Részemről ezt maximum egy eredményes őszi csukázás múlhatja felül! De inkább nem is hasonlítgatok...végülis nem kell választanom, jöhet ez is az is, nem? :)

A bejegyzés trackback címe:

https://mitfogta.blog.hu/api/trackback/id/tr801072455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TSK 2009.04.18. 12:26:19

Köszi Fehérke!
Klassz az írás, remélem holnap mi is hasonlókról számolhatunk be. Apropó 5-kor indulunk. Ha jössz csörrents, már kerestelek....

TSK 2009.04.18. 12:28:05

Ja és képeket küldj, vagy tegyél fel... ha van...
süti beállítások módosítása