Kovácszénája ReLoaded

2010.06.27. 11:49

stokingz: 20100612093Kovácszánája mindíg vonzza az embert. Bár a bédára terveztük az idei túránkat, ezt az árvíz megakadályozta, így egyből jött az ötlet, ismételjük meg a tavalyit. Összebeszéltünk tehát és bár nem tisztán a tavalyi felállásban(Acó nem volt, Miki, és Balázs betársult), de szombat hajnalban már a tóparton talált minket a felkelő nap. Előtte persze készülődés ötletelés ahogy szokott, kukoricafőzés, etetőanyag gyártás, sörözés....

stokingz: 20100612072

Megvettük a jegyet és kicaplattunk. Szereltünk és dobtunk, nagy reményekkel hátha az a tavalyi sok ponty ismét beköszön. Nem így lett, nem volt túl halas nap, de azért panaszkodni sem kell. 10 percre a kezdéstől Márkó már amúrt fáraszt, kölyök még, vagy kettes, de örülünk neki. Kárászok jönnek mennek napközben, a nedves füvön néhányszor seggreülünk nagy röhögés kíséretében, de semmi extra. Aztán erős kapásom van. Jól húz a hal de valahogy furán dolgozik. Mi lehet ez?

Tuti nem ponty. VAgy mégis? Valahogy nem amúrosan megy, aztán meglátjuk. Tibikéim, ez egy csuka! Kukoricára? Valószínű az ott eszegető kárászokra rabolt, és vesztett rajta a horgomon. Kívülről szájszélbe. Épp hogy tartotta. 14-es előke, 16-os főmadzag. Nem gond. Kettőfeles. Miki közben ezer kárászt fog, majd egy hatalmas kapás után nagy hal akad a horgára. Lazán jön aztán kifelé elindul keményen. Amúr, méghozzá nem is kicsi gondoljuk. A harmadig behúzásra meglátjuk jó 6-7 es lehet. Szákolj szákolj, mondja Miki,

stokingz: 20100612100

de a távolság nem elég, és látszik hogy lesz ebben még erő. A következő kép mélyen beleégett mindannyiunk retinájába, azóta is magamelőtt látom, ahogy megáll a hal, nyugodtan kimérten, ránk néz és egy villanással eltép a zsinórt, és mintha sose láttuk

volna. A főzsinór szakadt. Nem volt itt hiba a fárasztásban, a fék laza volt, de ilyen dinamikát még a lágy bot és a jó fék sem tudott kompenzálni. Volt nagy szomorúság. Miki a nagy rohangálásban még meg is fürdött, de jó neki, legalább bírja a meleget. persze ő nem örült annyira a váratlan fürdőzésnek. Estefele még Mikinek jön egy jó 3-as ponty is, mielőtt hazamegy. Mi persze maradunk.

A nagy melegben sajnos szegény csukánk nem bírta az oxigénben nem túl gazdag parti vizet így kimúlt, de mivel úgyis sütésre volt szánva, hát eljött az idő, hogy megtisztítsam és tüzet rakjak.

stokingz: 20100612105stokingz: 20100612107 stokingz: 20100612110

Kértünk egy kis sót a halőrtől, más fúszer nem is kellett. Csak egy jó parázs és egy vastag nyárs. Bár előtte még nem sütöttem szabad tűzön halat, azért
nem olyan nagy ördöngősség. Időnként megforgattam, és a végén lejjebb tettem megpirulni a bőrét.Eközben Bazsi bevág a botomon, de mire odaérek az állat már az akadóban bújkál, nem sikerült kiterelni, szakítottam. Bő két két és fél órát sült a nagydarab állat, de azt hiszem megérte. A hal ez idő alatt erősen de kellemesen átfüstölődött a bőre jól rápirult, mondhatom rég ettem ennyire jól sikerült halat. Hamar elfogyott... Aztán kezdődött az éjszakai műszak.

Balázs pontyot fáraszt a matchen. Szép darab a kettes-hármas egyenpotykastokingz: 20100612104
. Ebben bíztunk igazán, de sajnos nem váltotta be a reményeket. Hamar el is álmosodtunk és felváltva őrködve ki aludt, ki a botokat figyelte. Fogott is mindenki a másik botjával egy-egy  egyenpontyot. Én a Márkéval, Márk a Bazsiéval, Balázs meg az enyémmel, bár az elment a bokorba, de azért ott volt egy ideig. Hajnalban még vártuk az újabb rohamot a napfelkeltével, de az nem érkezett így csomagoltunk, és bár nem volt egy átlagon felüli fogás, azért mégiscsak elégedett jóérzéssel indultunk haza. Hamarosan visszatérünk erre a csodálatos helyre, és megküzdünk ezekkel az amúrokkal.

stokingz: 20100613112

Stoki

Többi képek itt:

vagy jobb oldalt...

Szerző: TSK

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aco 2010.06.28. 18:44:15

Kár, hogy nem voltam ott... sebaj a Mátrix is 3 részes, majd a harmadikra benevezek. Jó élmény lehetett, a játékos nagyhalért pedig kár.